zondag 24 februari 2013

Oudjes

Nee, ik ga het niet hebben over de oudjes die het nu erg moeilijk hebben.
Zoals de sneeuw en vorst waardoor ze (noodgedwongen) thuis moeten blijven, de toestanden die ontstaan door de leuke ideetjes van onze regering en de griepgolf die het land nu teistert en de oudjes met "bosjes" tegelijk velt.

Geveld door verkoudheid (gelukkig geen griep) zoals zere keel, hoesten en niezen, had ik weinig zin om iets te ondernemen. Tussen de hoestbuien en de keelpijn door ben ik nog gewoon gaan werken. Want zolang er geen koorts in het spel is en ik de keelpijn kan bedwingen met dozen Strepsils en kilo's drop blijf ik echt niet thuis.
Maar ja, als je dan in de avond thuis komt dan merk je wel dat je energie behoorlijk minder is geworden. Met veel tegenzin wat eten maken, neerploffen in de stoel en alleen wat zappend voor de tv hangen, zo kwam ik de avonden door.

Iets maken voor de weblog kwam er niet van, de webloggen van anderen lezen al helemaal niet, ik leefde een beetje in Snotterland.
Dus in mijn archief gedoken en een paar "oudjes" opgedoken, pergamanowerkjes die ik heel lang geleden eens gemaakt heb.


Geïnspireerd door mijn dochter, die in het verleden waaiers verzamelde, kwam deze waaier tot stand.
Wit kantwerk dat een heel werk was. Maar wel hartstikke leuk om te doen. Ik ben nog aan het bedenken of ik het onder de glasplaat van het theekastje zal leggen.
Deze zal er zeker goed bijpassen.

Uiteraard werk ik ook met kleur. Deze lelie was wel moeilijk, om de kleur een beter goed uit te laten komen.
Inmiddels heb ik de pen weer opgepakt en begonnen aan een nieuw werkje. Het blijft leuk, pergamano.

3 opmerkingen:

  1. Yvonne,

    Dat ziet er allemaal bijzonder fraai uit, maar het lijkt mij ook heel precies en arbeidsintensief werk.
    Mooi!

    groetjes en beterschap,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie werkjes Yvonne,of beter gezegd kunst werkjes! want dat zijn het.
    Maar als je weer terug bent uit snotterland.
    Kunnen wij hier nog heel wat van jou werkjes verwachten.
    Groetjes
    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In kleur is het nog mooier. Professioneel zou ik zeggen. Niet dat ik er verstand van heb maar het ziet er echt geweldig uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Feestdagen

 Tja, en daar zit je dan met je goede voornemens. Ik dacht in juni....zo nu heerlijk weer verder met de weblog.  Maar..zoals je ook in janua...