zaterdag 22 december 2012

Laatste loodjes

De sneeuw is verdwenen en heeft plaats gemaakt voor onversaagd doordruppelende regen.Bah, allebei een gruwel voor mij...ik ben zonaanbidster.
Lichtpuntje in deze donkere tijd: de wereld draait nog steeds door en het is al bijna Kerstmis.
Mijn huis verkeert steeds meer in een kerstdorp, met
sneeuwbollen
muziekdozen
de sneeuwmannen (rechts) en het rendierdorp (links)
de arre slee

en uiteraard de kerstboom en de kerststal

Kiddy en Tjebbe zijn inmiddels gewent aan de verzameling lege, halflege en nog volle dozen die her en der verspreid staan.
Kiddy probeert als vanuits water te drinken uit de standaard van de boom (dus helemaal afdekken, want het is gevaarlijk) en Tjebbe snuffelt overal op zoek naar iets lekkers (je weet maar nooit wat zich in die dozen of tussen de spulletjes bevindt).
Na eenpaar keer gemopperd te hebben (de slierten gouden draden uit de boom hingen in bosjes op zijn rug, zuchtte hij eens diep en ging verongelijkt op mijn stoel liggen

Gelukkig staat nu bijna alles in de kamer, in de gang, in de hal en hangen de muren ook bijna vol.
Nog 2 dagen en dan wil ik helemaal klaar zijn om te genieten van al mijn kerstspulletjes.

Ik wens iedereen een hele fijne Kerst:
heerlijk met elkaar eten, cadeautjes onder de boom, kaarsjes en lichtjes aan en even stilstaan bij de kerstgedachte.

              Vrede op aarde voor ons allemaal



3 opmerkingen:

  1. Yvonne,

    Wat een verzameling heb jij, maar eigenlijk wist ik dat al wel een beetje.
    Ik wens jou dan ook heel fijne feestdagen toe in jouw eigen knusse omgeving en voor 2013 gezondheid en al wat wenselijk is.
    Bedankt voor jouw wensen op mijn blog!

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yvonne,van alles wat maar heel veel
    zijn er nog dozen dicht gebleven?
    En dan de kerst wens dat is toch waar het allemaal om draait.De kerst sfeer is gezet.
    Vrolijke kerstdagen.
    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Yvonne,de laatste loodjes
    en had je nog prijs?
    Ik wens je een fijne werk week
    groetjes
    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen

Feestdagen

 Tja, en daar zit je dan met je goede voornemens. Ik dacht in juni....zo nu heerlijk weer verder met de weblog.  Maar..zoals je ook in janua...